Śniadanie daje moc

Nasza szkoła po raz drugi włączyła się do Ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Śniadanie daje moc” organizowanej w ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania. 

   

Wszyscy uczniowie 8 listopada wspólnie z wychowawcami przygotowywali zdrowe, kolorowe kanapki oraz dyskutowali, w jaki sposób każdy posiłek powinien być skomponowany i jakie zalety płyną ze zdrowego odżywiania.

 

12 ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA SIĘ DLA UCZNIÓW-WEDŁUG INSTYTUTU MATKI I DZIECKA

  1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.
  2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.
  3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.
  4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.
  5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.
  6. Mięso, jaja czy ryby-możesz wybierać.
  7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.
  8. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.
  9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.
  10. Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.
  11. Dobrą wodą gaś pragnienie.
  12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.